Välkommen till vår nya webb!

Kristdemokratiska Kvinnoförbundet lanserar ny hemsida och profil

Idag lanserar Kristdemokratiska Kvinnoförbundet sin nya hemsida. Även logotypen är ny vilket ger förbundet en helt ny profil.

Hemsidan är utvecklad i WordPress, är anpassad för Iphone och Ipad och finns på samma adress som tidigare (http://www.kd-k.se). Tillgänglighet, enkelhet och användarvänlighet har varit vägledande ord i framtagandet av den nya sidan som bland annat erbjuder en webbshop, politik och sociala medier.

Logotypens spotlights i runda former placerar kvinnor i centrum och uttrycker förbundets inkluderande politik. Rosa står för kvinnorörelsen, gult uttrycker kvinnors energi och blått signalerar det kristdemokratiska uppdraget. Typsnittet är ett typiskt 20-tals typsnitt vilket  symboliserar år 1921 som var det år som kvinnor i Sverige fick rösträtt.

Hemsidan och logotypen har tagits fram av Madeleine Blom, utbildad i visuell kommunikation och media samt ledamot i Kvinnoförbundets styrelse.

Maria Fälth,ordförande:                                                                                                   

– Kristdemokratiska Kvinnoförbundets nya formgivning och hemsida banar väg för framtidens jämställdhetspolitik som är kristdemokratisk. Vi vänder oss till moderna kvinnor år 2012 och framåt vilket vi nu tydliggör.

Madeleine Blom, kreatör och styrelseledamot:

– Politik är kommunikation och om du inte kommunicerar idag så finns du inte. En genomtänkt visuell plattform är en förutsättning för att budskap och politiskt innehåll ska nå fram. Välutvecklade kommunikationskanaler är A och O i denna process .

– Det är min förhoppning att Kvinnoförbundet fått de bästa förutsättningar för genomslag på den politiska arenan. Räkna med oss inför valet år 2014.

 

Comments are closed.

tai iwin